صلاحی تاکید کرد: جمعه ساعت ۰۹:۵۴ مقابله با آلودگی هوا؛‌ نیازمند عزم ملی و همت همگانی مقابله با آل

پایگاه خبری تفرش:

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آلودگی یک معضل همگانی و ملی است که برای برطرف کردن آن به یک عزم ملی نیاز داریم، گفت: اگر هر کدام از سازمان‌ها به ‌درستی به وظایف خود عمل کنند این معضل حل خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تفرش عباس صلاحی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه آلودگی به مرز هشدار رسیده است، گفت: در کاهش آلودگی هوای تهران سازمان های گوناگونی مسؤول هستند که از جمله می‌توان به سازمان حفاظت محیط زیست، شهرداری تهران، وزارت صنایع و معادن و وزارت نفت اشاره کرد.

نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باتوجه به عملکرد ضعیف سازمان محیط زیست درباره کنترل آلودگی هوا، تحقیق و تفحص از این سازمان توسط مجلس ضروری به نظر می‌رسد.

این نماینده مجلس نهم با بیان اینکه بسیاری از کارخانجات صنعتی در سطح شهر موجب آلودگی هوا می شوند گفت: متاسفانه درخصوص نحوه فعالیت و میزان آلایندگی این کارخانجات هیچ گونه نظارتی وجود ندارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: واحدهای تولیدی آلاینده محیط زیست که استاندارد ها و ضوابط حفاظت از محیط زیست را رعایت نمی کنند، طبق تشخیص سازمان حفاظت محیط زیست مشمول پرداخت عوارض آلایندگی هستند. البته لازم است درخصوص اینکه عوارض آلایندگی در کجا هزینه می شود، مسئولان مربوطه شفاف سازی کنند.

صلاحی با تاکید بر از رده خارج کردن خودروهای فرسوده،‌ تصریح کرد: به منظور کنترل آلاینده ها معاینه فنی خودروها بسیار حائز اهمیت است که می‌توان با اهمیت دادن به این مهم ضامن سلامتی خود و دیگران شد.

وی با انتفاد از تعطیلی مدارس در پی آلودگی هوا، گفت:تعطیلی مدارس چاره کار نیست،این معضل باید ریشه ای حل شود. سالهاست که ساکنین تهران از آلودگی هوا رنج می برند.

این نماینده مجلس نهم با اشاره به استفاده شهروندان از وسایل نقلیه عمومی گفت: استفاده کمتر از وسایل نقلیه شخصی در کاهش آلودگی هوا می تواند موثر باشد، اما مهمتر از این موضوع کیفیت سوخت و رعایت استانداردهای لازم در خودروسازی است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بنزین بی کیفیت داخلی ، بنزین وارداتی آلوده،تردد خودروهای فرسوده و فعالیت کارخانجات صنعتی از مهمترین دلایل آلودگی هوای تهران است.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 9:54 | نویسنده : میثم اله وردی |